reklama

Je referendum o rodine naozaj nevyhnutné?

Je „homofóbne“? Sú to vyhodené peniaze? Nebolo by lepšie použiť peniaze napr. na podporu mladých rodín?

Písmo: A- | A+

Zaoberám sa tými otázkami už niekoľko mesiacov. Snažím sa lepšie zorientovať v tom, čo sa vlastne deje a prichádzam k záveru, že referendum o rodine by nebolo nevyhnutné, ak by rodinu neohrozovala nová zvláštna teória, ktorá hoci chce riešiť závažné spoločenské otázky, prináša extrémne riešenia a hazarduje aj s budúcnosťou celej spoločnosti.

Ide o tzv. RODOVÚ TEÓRIU, za ktorou stoja konkrétni ľudia ako napríklad Judith Butlerová, profesorka na Kalifornskej univerzite, ktorá za svoje tézy dostala niekoľko významných medzinárodných ocenení. Jedna z jej štúdií vyšla aj v slovenčine pod názvom Trampoty s rodom - feminizmus a podrývanie identity. Vízie a dôsledky tejto teórie sú v úplnom rozpore s kultúrnym nastavením euro-amerického prostredia. Aj preto sa proti nim v celej Európe postupne začína dvíhať vlna masívneho odporu. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Masová demonštrácia za ochranu rodiny, Francúzsko 2014
Masová demonštrácia za ochranu rodiny, Francúzsko 2014 

Viem, že je nevyhnutné podporovať rovnoprávnosť mužov a žien. Viem, že je nevyhnutné bojovať proti diskriminácii menšinových skupín. Viem, že je nevyhnutné vychovávať deti v oblasti sexuality. Som presvedčený, že biblické a kresťanské posolstvo v týchto otázkach zohralo jednu z kľúčových úloh pri budovaní západnej kultúry, ktorá so zamozrejmosťou chráni práva žien a menšín a má komplexný pedagogický systém. Je mi ľúto, že sa v týchto otázkach aj zo strany niekoľkých podporovateľov referenda za ochranu rodiny objavujú neprimerané trvdenia, ale po doterajšom skúmani tejto témy mi je zrejmé, že rodová teória neprináša dobré riešenia! V skutočnosti totiž vôbec nerieši jadro problému rovnosti mužov a žien ani diskrimináciu homosexuálne orientovaných ľudí, ale celý problém iba prehlbuje! Napriek tomu je masívne podporovaná Organizáciou spojených národov a Európskym parlamentom a postupne ovplyvňuje aj legislatívu v našej krajine.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pozrite sa na niekoľko príkladov extrémnych dôsledkov rodovej teórie:

1. Homosexuálne páry majú právo nielen na partnerstvo, ale aj na adopciu detí.

Uznanie práva na homosexuálne partnerstvo je priama cesta k možnosti adopcie detí týmito pármi. Väčšina krajín, ktoré v Európe otvorili zákonnú možnosť homosexuálnych partnerstiev, musela do pár rokov legalizovať aj možnosť adopcie detí homosexuálnymi pármi. Ak totiž homosexuálne manželstvo je skutočným manželstvom, potom manželia majú ľudské právo aj na adopciu detí. Tak viackrát rozhodol Európsky súd pre ľudské práva a štáty, ktoré pri schvaľovaní homosexuálnych partnerstiev vôbec nemali v úmysle legalizovať adociu detí neheterosexuálnymi pármi, boli následne legislatívnou cestou donútené adopcie schválť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Slovenská vláda podporuje tento trend plnou podporou tzv. Jogjakartských princípov, kde sa v bode 24 tohto medzinárodného dokumentu hovorí: „Štáty prijmú všetky potrebné právne, administratívne a ďalšie opatrenia na zabezpečenie práva na založenie rodiny, a to aj v oblasti prístupu k osvojeniu alebo asistovanej reprodukcii, bez diskriminácie z dôvodu sexuálnej orientácie či rodovej identity...“ (Viac informácií na http://www.vlada.gov.sk/data/att/1829_subor.pdf)

2. Informácie o homosexuálnom životnom štýle je potrebné čím viac šíriť v spoločnosti, hlavne medzi mladými ľuďmi.

Trend šírenia homosexuality ako bežného životného štýlu však prehlbuje napätie medzi hetero- a homosexuálne orientovanými ľuďmi v spoločnosti, pred čím majú často strach aj samotní neheterosexuálne orientovaní ľudia. Je dobre pracovať na tom, aby žiadna menšina nebola diskriminovaná ani kvôli svojej sexuálnej orientácii. Rodová teória však vidí riešenie v tom, aby sa homosexualita stala bežným životným štýlom v spoločnosti. Sexuálne cítenie však nie je možné nadiktovať ani naučiť. Ako je pre homosexuálne cítiacich ľudí neprijateľná myšlienka na heterosexuálny vzťah, tak je pre heterosexuála neprijateľná myšlienka na homosexuálny vzťah. To neznamená, že by sa tieto skupiny museli navzájom nenávidieť, nie je však ani prijateľné (a ani demokratické), aby to, čo je samozrejmé a blízke pre menšinu, sa muselo stať samozrejmým a blízkym aj pre zvyšok spoločnosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Napriek tomu sa na Slovensku od roku 2007 uskutočňuje Filmový festival inakosti pre LGBTI ľudí (lesby, gejov, bisexuálov, transgender a intersexuálov), ich rodiny, deti a priateľov prezentovaný na stránke www.ffi.sk. V tomto roku sa realizoval 22.-26. októbra a jeden z worshopov ponúkal nasledujúce témy: Ktoré praktiky sú najrizikovejšie? Je HIV to jediné, čo sa nás týka? Análny sex – výlučný spôsob, ktorým sa môžem nakaziť? Vieš navliecť kondóm ústami? Načo si dávať pozor pri vybratých sado/maso praktikách? A čo keď máme spoločné hračky? Workshop je otvorený pre deti od 15 rokov. Celý festival je dotovaný aj financiami z Úradu vlády SR, Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí SR a tiež Ministerstva kultúry SR. V roku 2012 išlo o čiastku viac cez 82 000,- €. (Viac informácií na http://www.vlada.gov.sk/stanovisko-podpredsedu-vlady-sr-r-chmela-k-tlacovej-sprave-iniciativy-inakost/)

3. Oficiálne prezentovanie loga rodiny založenej na manželstve muža a ženy predstavuje diskrimináciu voči neheterosexuálne orientovaným ľuďom.

Francúzski LGBTI aktivisti požiadali v decembri minulého roku ministerstvo spravodlivosti a ostatné spoločnosti použivajúce logo tradičnej rodiny, aby logo prestali používať pretože „je homofóbne“. Le Figaro prináša aj vyjadrenie Inter-LGBT šéfky pre boj s diskrimináciou Sylvie Fondacci: "Tento model nereprezentuje dnešnú francúzsku rodinu“. Viaceré spoločnosti stiahli svoje logo zobrazujúce rodinu, aby sa uchránili pred problémami. Počas niektorých demonštrácií hnutia za rodinu boli niektorí ľudia zatknutí za nosenie trička a vlajky s týmto logom. (www.dailymotion.com/video/x1158jb_la-manif-pour-tous-en-france_news)

V tejto súvislosti sa v dôležitých dokumentoch a formulároch začínajú zamieňať položky "otec" a "matka" pojmami "rodič1" a "rodič2". Tak sa stalo napríklad vo Veľkej Británii, kde sa v pasoch od roku 2011 používajú tieto nové pojmy. (http://www.cas.sk/clanok/207694/zbohom-mami-a-tati-v-pasoch-budu-rodic-1-a-rodic-2.html)

Od minulého roku sa niečo podobné udialo aj na Slovensku. Ministerstvo školstva pripravilo nové vzory prihlášok na vysokoškoslké štúdium, kde sa objavili dve nové kolonky s titulom "rodič" a "rodič". Komentár, ktorý sa následne objavil v časopise Pravda na vysvetlenie tohto kroku neznie veľmi presvedčivo, keď tvrdí, že táto nanajvýš zaujímavá úprava nemá nič spoločné s celoeuróspkym trendom v tejto otázke. (Viď http://spravy.pravda.sk/domace/clanok/308762-preco-prekaza-slovo-rodic/)

4. Je potrebné čím skôr na sexuálnej výchove v školách odovzdať malým deťom informácie o možnosti vybrať si vlastné pohlavie v období dospievania. Trvalé manželstvo muža a ženy je považované za zastaraný stereotyp.

Napríklad vo Francúzsku pripravilo Ministerstvo školstva na túto tému publikáciu s názvom Ocko nosí sukňu, ktorú v rámci sexuálnej výchovy postupne prináša na základné a stredné školy. Podobne sa postupuje aj v ďalších krajinách EU.

Na Slovensku Úrad vlády podporil sumou viac ako 19 000,- € vytvorenie inscenácie pre deti s názvom Anička Ružička a Tonko Modrinka alebo ako sa z Aničky stala faganička a z Tonka babec, ktorú realizovalo Bábkové divadlo na rázcestí. Deti sa tak majú učiť pozerať sa novými očami na svet muža a ženy. V podobnom duchu sa pripravujú aj metodiky sexuálnej výchovy do škôl. (Viac informácií na http://www.ruzovyamodrysvet.sk/sk/hlavne-menu/javisko/pre-deti-100/anicka-ruzicka-a-tonko-modrinka)

V jednotlivých krajinách Európskej únie rodčia, ktorí nesúhlasia, aby ich deti navštevovali sexuálnu výchovu takéhoto typu, sa dostávajú do čoraz väčších problémov. Jestvuje zdokumentovaných stále viac prípadov, keď rodičia v USA, Nemecku, či Veľkej Británii pre svoju "tvrdohlavosť" reálne skončili vo väzení podľa aktuálne platnej legislatívy. 

Tieto tendencie majú za následok vytváranie chaosu v mysliach detí, ktoré postupne prichádzajú k tomu, že si nevedia vybrať svoje pohlavie alebo ho chcú viackrát meniť v priebehu svojho života. Tak dochádza ku absurdným situáciám, keď sa napr. študenti strednej školy rozhodnú, že sú ženského rodu a dožadujú sa sprchovania v sprchách spolužiačok. Na základe takýchto požiadaviek po sérii súdnych procesov bol vlani v januári 2014 v Kalifornii schálený zákon o transgenderizme, ktorý umožňuje každému výber pohlavia na základe aktuálneho cítenia a priznáva takýmto ľuďom rôzne práva.

V tejto súvislosti je zaujímavé vyjadrenie, ktoré dal k téme uznávaný americký psychiater KEITH ABLOW: "Myslím si, že osoba trangender nejestvuje". Za tieto výroky sa však dostal pod mimoriadny tlak zo strany zástancov tohto zákona. Stal sa dokonca terčom vyhrážok smrťou (Viac na http://www.lifenews.sk/content/psychiater-keith-ablow-budem-hovori%C5%A5-proti-transgenderizmu-napriek-vyhr%C3%A1%C5%BEkam-smrti)

5. Spolu s neheterosexuálne orientovanými ľuďmi je potrebné dať priestor na prezentáciu v spoločnosti aj pedofilne orientovaným ľuďom.

V roku 2013 sa po prvýkrát zúčastnila na Pride pochode sexuálnych menšín v Prahe aj Československá pedofilná komunita (ČEPEK), ktorej cieľom je otvoriť vo verejnosti serióznu debatu o pedofílii. „Chceme, aby sa spoločnosť zbavila predsudkov, ktoré majú voči pedofilom. Myslíme si, že by to bolo prospešné nielen pedofilom, ale aj verejnosti celkovo,“ dočítame sa na stránke www.nejenhomo.cz. K diskusii okolo tejto otázky sa pozitívne vyjadrila aj riaditeľka Odboru rodovej rovnosti a rovnosti príležitostí Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR pani Oľga Pietruchová. (Viac informácií na http://despiteborders.com/pedofilny-extremizmus-v-cr-a-jeho-odozva-na-slovensku-3)

Napriek zrejmému extrémizmu týchto riešení sa na šírenie RODOVEJ TEÓRIE v ostatných rokoch v Európskej únii aj na Slovensku minuli milióny eur, ktoré by sa mohli použiť napr. na podporu mladých rodín! Rodovú teóriu však postupne prestávajú podporovať najvyspelejšie západné krajiny, aj keď predtým financovali jej výskum. Napr. Nórska vláda zastavila financovaniu Inštitútu rodovej rovnosti. (Viac na http://kurier.at/politik/ein-affront-fuer-die-genderforscher/822.768)

No naďalej sa na rodovej teórii snažia zarobiť niektoré veľké finančné skupiny.

Rodová teória sa tak šíri v uhladenej rétorike rovnosti príležitostí muža a ženy a ochrany ľudských práv menšín a často ani národní politici nemajú možnosť hneď objaviť jej riziká.

Preto jej šírenie je aj na Slovensku podporované návrhmi národných projektov, ako je napr. Celoštátna stratégia ochrany a podpory ľudských práv alebo Celoštátna stratégia rodovej rovnosti a ich kritici napr. z radov Matice Slovenskej sú povrchne označovaní za homofóbov.

Ak chceme ísť v našej spoločnosť týmto smerom, je to otázka spoločnej voľby. Myslím si však, že máme právo aj povinnosť o tejto voľbe otvorene hovoriť! Ak TOTO SMEROVANIE nechceme, referendum o ochrane rodiny je najlepšia cesta, ako vyjadriť svoj názor!

Nemyslím si, že výsledok referenda by vyriešil problémy ohľadom rodiny. Na ich riešenie je potrebné ďaleko viac úsilia a zjednotenia všetkých síl v spoločnosti. Žiť manželstvo muža a ženy a prijať na seba zodpovednosť vychovávať deti je náročná úloha. Ak v nej mladí ľudia zostávajú osamotení, ľahko v nich narastie skepsa voči tomuto veľkému poslaniu. Toto znechutenie je potom veľmi ľahké zneužiť ľahkovážnymi tvrdeniami, že sex je iba zábava a manželstvo je záležitosťou rozpoznania sexuálnej orientácie.

Referendum však môže pomôcť - a verím, že už aj pomáha -, lepšie sa zorientovať v celej problematike a dáva možnosť zastaviť smerovanie, ktoré môže viesť do slepej uličky. Okrem toho nám môže pomôcť spojiť sily v komplexnom zápase na podporu rodiny. V ňom sme všetci čosi zanedbali: my kňazi, politici, ekonómovia a možno i samotné rodiny. V tomto úsilí však máme aj novú šancu ukázať, že hodnota rodiny je pre nás dôležitá, a že môžeme spojiť sily na jej podporu.

Roman Seko

Roman Seko

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som rímskokatolícky kňaz, pôsobiaci v Žilinskej diecéze. Žijem naplno službou rodinám a prednášam na katedre religionistiky na Filozofickej fakulte Katolíckej univerzity v Ružomberku. Zoznam autorových rubrík:  Referendum o ochrane rodinyNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu